A new guy of 90

Het ontbijt bestond vanochtend uit een muffin, want het restaurant bij de cottages was gesloten tot 11.00 uur. De Nova Scotia mist was weer aanwezig en we waren nieuwsgierig hoe Peggy’s Cove er dan uit zou zien. Het overtrof alle verwachtingen. Vandaag hebben we wat meer rondgekeken in het plaatsje zelf en de door komende zon en langzaam verdwijnende mist maakte het tot een prachtig geheel. Op een heel klein terras met 4 tafeltjes bij een winkeltje hebben we koffie gedronken en genoten van het uitzicht, maar meer nog van de verhalen van een oude baas van zeker 90. Hij woonde al 40 jaar in Peggy’s Cove, maar was nog “one of the new guys”, want de meeste anderen woonden er al langer. Ook in de winter bleef hij op zijn post. Hij vertelde geweldige verhalen over de stormen in de winter en de golven die dan het plaatsje geselen. Het was eigenlijk onze bedoeling om twee nachten in de cottage te blijven, maar dat kon niet want er was “no vacancy”. Daarom moesten we voor de laatste nacht nog naar een ander hotel. Dus hebben we weer koers gezet richting Halifax en slapen nu in Fall River. We gaan vanavond wat later naar bed en proberen lang te slapen, want morgen hebben we “nachtdienst”. Maar eerst gaan we zo nog even bubbelen, want we hebben hier een suite met een bubbelbad en heel veel ruimte. Het hotel ligt op 10 minuten rijden van het vliegveld en vanmiddag zijn we dan ook weer in de gewone wereld teruggekeerd. Het sprookje is bijna over.

2 Antwoorden op “A new guy of 90”

1. Jan en Lya

Ja ook tijdens de vakantie vliegt de tijd. Maar jullie hebben veel gezien, mooie foto’s gemaakt en erg genoten van de rust en de ruimte en van elkaar. Toch weer een mooi gevuld rugzakje. En…..wij hebben mee mogen genieten dat was heel leuk. Soms een paar dagen achter elkaar lezen maar dat geeft ook een goed gevoel.
    Goede terugreis en welkom weer thuis. Op nar de volgende vakantie.